ENSAM

20130630-201150.jpg

20130630-201213.jpg

20130630-201233.jpg

20130630-201252.jpg

20130630-201310.jpg

20130630-201321.jpg

Här kommer några bilder på gossarna från de gångna veckorna. Kom att tänka på att ni bloggäsare har ju knappast en aning om hur pojkarna ser ut i dagens läge då jag varit lite lat här på bloggfronten.

Ivar han har skippat dagssömnen nu en gång för alla kring midsommar. Det skulle nog göra honom gott att varva ner en liten stund mitt på dagen, (men vår Ivar kan inte hitta något mellanläge, det är liksom bara on/ off) men det resulterar tydligen i nattligt vaknande. Malte han har plötsligt blivit en stor pojke, två år om knappa två månader. Helt galet ju! Han har börjat prata massor, betydligt tidigare på den fronten än sin storebror.

Just nu är alla pojkar från denna familj ute på björkholmen. Själv lite trött idag efter gårdagens möhippa/ svensexa. Just nu sitter jag och njuter av tystnaden hemma i vårt hus och skall strax knäppa igång en film. Jag tror det är första gången jag är ensam hemma på 3,5 år utan ha något inplanerat på hela dagen. I morgonkväll åker jag ut till holmen med. Vad skönt det är att gå på wc ensam, ta en tupplur på soffan om man känner sig trött i ögat, äta en pizza i soffan, sova ensam och framför allt äta frukost ENSAM! Herrejessus så tre dagar utan barn kan göra gött åt själen!

5 thoughts on “ENSAM

  1. Hej, jag deltog i inträdesprovet i år, kom inte in 😦 men funderar på prepkursen nästa år. Hurdant var materialet och tyckte du att kursen var värd att gå på?

    • Hej Heidi!

      Synd att det inte lyckades för dig heller i år. Nästa år är det vår tur 😉 Tja, prepkursen var nog värd att gå på, men jag vet nte om den var värd en så stor slant sist och slutligen. Däremot var materialet man fick det bästa materialet jag kunde tänka mig att öva med! Gymnasieböckerna är nu en barnlek… Det ska du definitivt satsa på, ett ordentligt material att öva och räkna med! Det kan vara begagnat också, behöver inte vara nytt. Det som jag eventuellt tänker göra i år är att jag anmäler mig för att skriva de simulerade proven på nån prepkurs, utan att gå resten, bara för att få in lite övning med provskrivandet. Sen ska jag öva med att komplettera biologi och kemi i studenten. Som jag svarade på en annan kommentar för en tid sen här på bloggen, kommer vi att ta lite privata medi prep tillfällen med en fyke lärare på aftis här i Vasa kommande läsår med några andra som söker till medi. Häng på du med om du vill, om du bor här i trakten vill säga..!

      • åååh, lycka till hörni! Jag har lite gammalt material från typ 2005, skulle nån av er vara intresserade? Det är daterat förstås, men jag säljer billigt:)

        inträdesprov med svar, år 2005-1999, 10 euro+frakt
        fysik teori+uppgifter och lösningar, 5 euro+frakt
        biologi teori+uppgifter och lösningar, 5 euro+frakt
        kemi teori+uppgifter och lösningar, 5 euro+frakt

        Lycka till! Jag sökte bara en gång och kom inte in, härligt med lite mer envist folk än jag:)

      • Tack tack! Knappast skulle jag ha varit lika envis om jag valde att söka direkt efter gymnasiet 😉 Men nu när man fått i lugn och ro utfundera vad det är man riktigt vill göra, är det självklart. Jag läser och söker så länge det krävs 😉 För det här är det jag vill göra. Skönt att ha de på klart vad man vill!

        Själv har jag helt tillräckligt med övningsuppgifter inför kommande försök nästa vår. Tack! Men kanske någon annan är intresserad som läser här?

Kommentera

