Hej hej!

I förra veckan trodde jag nog slutet var nära, men här lever vi och mår. Var in två vändor till akuten på grund av oförklarliga magkramper, alla blodvärden perfekta men öm så tusans vid magsäcks-bukspottskörtelregionen. I torsdags var det ultra av övre buken, men inget underligt hittades då heller. Allt väl, skönt!

Däremot blev jag ordinerad en medicinkur för en vecka sedan, på grund av att läkaren misstänkte magkatarr. Detta resulterade i att jag valde att sluta amma, tidigare än jag kanske tänkt. Tankarna har snurrat, jag var arg på läkaren och jag var inte beredd att ge upp ammandet än. Nu känns det däremot helt bra. Rätt befriande faktiskt. Malte har tagit det bra, vi har ju inte ammat mycke den senaste tiden ändå. Han är så pass stor att han förstod när jag sade att mjölken är slut och tissen sönder. Två gånger har han frågat den gångna veckan, men inte mer. Fint så! Kanske slutet var nära ändå?

I kväll har vi haft besök av Lene, Kena och vår guddotter Julia. Det är så fint att se hur Julia och Ivar leker ihop. De kommer så fint överens. Även om Ivar har en peronlighet som gör att han kommer verns med alla. Inga bråk, bara fina lekar, även om lite vilda mellan varven. Men stackars Malte, han får inte alls vara med. Han är nämligen för liten trots att det skiljer 7 månader mellan Ivar och Julia och 10 månader mellan Julia och Malte. Inte lätt att vara minst, även m man inte är speciellt mycke mindre 😉

På måndag har jag en mellantent i prepkursen. I morgon blir det att plugga fullt ut. Från morgon till kväll. Men det är bara kul som tur 😉

Kommentera

