Motivation?

Mina fysikstudier krånglar som aldrig förr. Inge motivation, på grund av svårigheter att förstå matematiken bakom formlerna.

Jag har ju så gott som ingen matematisk grund för fysikstudierna, och gissade att det skulle komma att strula till pluggandet. Fick som tur flera heta tips för var jag ska söka hjälp av Heidi som är mattelärare. Nu pluggar jag på www.matteboken.se och försöker få in ekvationslösning i mitt huvve. Det är inte det att jag inte tycker om matte, eller att jag har svårt för matte. För det har jag inte. Jag har rätt lätt att lära mig sist och slutligen. Problemet är det att jag hinner inte! Jag skulle hellre förstå matematiken ren, så jag kunde koncentrera mig på fysiken i stället! Det kommer att bli just och just, att jag ens hinner igenom alla fysikkurser innan 24.5. Men det hjälps inte. Liiketttä niveliin nu bara!

Kemin och biologin klarar man rätt långt utan destu mer mattekunskaper, och det är så intressant gemfört med fysiken. Varför ska det finnas så många fysikkurser man bör behärska inför urvalsprovet?

2 thoughts on “Motivation?

  1. NU ska du nog börja blogga Pia.Om du lider av bloggtorka nångång,kan du ju skriva om ert bröllop hur ni ordnar o grijar me allt 🙂 kiitos tack

Kommentera

