Malte 1 år

Tänkt så tiden går. I natt fyllde vår skatt redan ett år!
Jag minns det som igår. (Haha! Titta där fick jag tilome till ett rim!)

Det var en tisdag, den beräknade dagen för hans födelse, den 23 augusti. Jag var trött och grinig för att jag sovit uruselt med en 1,5 årig Ivar på golvet i hans rum natten innan. Han hade någå problem med nattsömnen just några veckor innan lillebror kom.
Ivar vägrade dessutom sova på dagen just denna dag. Testade allt, gick en promenad till en kompis som bor en bit bort, men nej. Väl hemma skulle jag börja laga mat, men blev så led den övertrötta ungen så jag slängde honom i säng, sade nati nati fast klockan var bara fem och smällde fast dörren. Då i samma sekund sade det spläsh! Min första tanke var – nej, inte idag. Inte nu!
En stund vandrade jag runt där hemma och visste inte vad jag skulle göra egentligen. Sen lade sig chocken. Jag tog tag i telefon och ringde hem Dennis och fammo. Ringde förlossningen, som ville vi skulle komma in på koll. Ringde runt till några vänner och fnittrade, samtidigt som barnvattnet fortsatte att forsa.

18 tiden sade vi hejdå där hemma. Nästa gång vi skulle komma hem, skulle vi vara en familj på fyra.

Babyn visade sig inte vara fixerad än, så trots att det såg ganska lungt ut på sammandragningsfronten fick vi stanna kvar på förlossningen. Vi väntade och väntade. Tolv tiden började sammandragningarna som börjat svagt för några timmar sen bli sjuka. En timme senare satt jagi duschen. Så länge jag var omgiven av vatten gick allt bra och jag var helt ok med tillvaron. Fick sammanlagt tre riktiga killervärkar och plötsligt var det dags att trycka ut ett stycke unge.
3.57, natten till onsdagen den 24:e augusti 2011 föddes vårt andra lilla mirakel.

Jag undrar hur det kändes att vara en familj på tre? Minns inte. På bara en dag fick han en sån självklar roll i vår familj. Tänk att det kan vara så!

I morse han presenter. En brio läragå vagn, en liten plast dumper och en halare och sina första stövlar. Igår fick han en verktygsback av sina gudföräldrar. Kalas skall vi också ställa till med, men det får bli lite senare.

20120824-102930.jpg

5 thoughts on “Malte 1 år

Kommentera

