Stugliv

20120730-195125.jpg

20120730-195135.jpg
Här är det stugliv som gäller. En alldeles magnifik helg och vecka har vi bakom oss. Växlande väder. Igår 25 gradet i skuggan, liksaså idag och i lördags. Där emellan grymma åskskurar och sporadiska regnväder. Ut till Tisskärssand med båt och bada hela lördagen tillsammans med fammo, faffa, Jesper och Anna. I söndags byttes dom sistnämnda mot mina föräldrar och lillebror. Det var första gången dom besökte Björkholmen, även om jag hängt här om somrarna de tio senaste åren.

Kommer att husera här på holmen i två veckor till. Dennis har ju semester. Två hela veckor. Kanske därefter kan jag ta tag i bloggandet på allvar. Även om vi har tillgång till internet här ute, finns det så mycke annat att göra. Typ att ligga i hängmattan och slappa, diska utomhus tillsammans med en hjälpsam tvååring och inte behöva bry sig om att det ligger mer diskvatten utanför baljan än i, bada bastu i timtal varje kväll, bygga terasser, gräva ner plantor här och där, ta ner träd, hugga ved, ta ett dopp i havet eller att plugga lite. Mitt mål är att plugga kemi två timmar per dag nu i två veckor framåt. För nu har jag ju tid och hjälp av min andra hälft.

Oj vad vi njuter nu när sommaren äntligen kommit igång på allvar.

Kommentera

