Tuttskrället

Nu har vi samma bekymmer med lillebror, som vi hade med storebror i samma ålder. Tuttskrället måste bort, den stör numera mer än den tröstar. Fast jag tror inte att vi får riktigt samma grad av protester av denna typ, för han har inte varit så fäst vid den som storebror som hade tutt tills han blev ett år och åtta månader. Han har exempelvis inte godkänt tutten alls nattetid denna yngre gosse, endast några enstaka gånger. Inte heller har han varit intresserad av den när han varit vaken. Den har egentligen behövts endast som ett hjälpmedel föratt få honom att somna, men nu skall det läras att somna utan. Finito.
Och jag tror faktiskt att det kommer att gå riktigt bra?

I natt sov han faktiskt riktigt bra. Vaknade förståss när jag gick och lade mig klockan tolv, jag ammade honom till sömns och han åt massor. Han somnade sedan brevid mig i sängen. Sen sov han, hör och häpna, ända till halv sex! Det är nog flera månader sedan han sist sovit så långa pass!
Det är också hemskt tydligt att han störs av oss i samma rum nu, han vaknar alltid när vi går och lägger oss. Vi har ju extra rum att lägga honom i om vi ville, så att han kunde få sova i fred. Jag har bara så svårt att släppa taget. Cut the cord. Han blir ju så stor då plötsligt.

2 thoughts on “Tuttskrället

    • Hehe 🙂 Jag har separationsångest av att inte sova med gossen under samma täcke! Han har inte ännu heller sovit en hel natt i egen säng… Snart nio månader!

Kommentera

